Είσαι υπέρ της λιτάνευσης ή όχι; ρωτάει τον Μπουραΐμη ο Βαγγέλης Βάθης

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΒΑΘΗΣ
Απάντηση στην υπονομευτική ανακοίνωση Μπουραΐμη ΚΛΙΚ ΕΔΩ, για το θέμα της λιτάνευσης της εικόνας της Μονής Κλειστών, απαντάει ο πρώην Δημοτικός Σύμβουλος Βαγγέλης Βάθης, καλώντας τον να ξεκαθαρίσει τη θέση του στο ζήτημα αυτό. 
Το πλήρες κείμενο της επιστολής Βάθη έχει ως εξής:

Μετά από τέσσερα χρόνια αδράνειάς του στο θέμα της λιτανεύσεως της Ιερής Εικόνας της Μονής Κλειστών, ο τέως, χρησιμοποιώντας μαντικούς χρησμούς επενδυμένους με φιλοσοφικά στοιχεία της γαλλικής επανάστασης μας παραπέμπει στην ρήση του Ιησού «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ». Φαίνεται να αγνοεί ωστόσο τις επικρατούσες πολιτικοοικονομικές συνθήκες της περιόδου που ειπώθηκε η παραπάνω ρήση ως απάντηση στην πονηρή, κατά τα άλλα ερώτηση, των Φαρισαίων. 
Πυρήνας της χριστιανικής διδασκαλίας είναι το "αγαπάτε αλλήλους". Αυτό και μόνο φτάνει για να λυθούν όλα τα προβλήματα. Αγαπητέ μου, ο Καίσαρας είναι η εκάστοτε διοίκηση. Μήπως η διοίκησή σας δεν συμπαραστάθηκε οικονομικά με MΕΛΕΤΕΣ και έργα στη Μονή; Νομίζω ότι στο περίβολό της υπάρχουν μαρμάρινες πλάκες με ευχαριστίες προς τους κατοίκους της Φυλής και του Ασπροπύργου για την οικονομική προσφορά στο μνημείο αυτό της Ορθοδοξίας. Καλέ μου τέως, οι μοναχές νομίζω ότι ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα στις εθνικές και τοπικές εκλογές, και καλώς πράττουν. Συνεπώς, η διοίκηση (Καίσαρας) διαπλέκεται ή δεν διαπλέκεται με την Εκκλησία; 
Φίλτατε πρώην, ο Καίσαρας (διοίκηση) δεν μπαίνει σε κουτάκι, ούτε ο Θεός (Εκκλησία). Είναι αλληλένδετα και αλληλοεξαρτώμενα, είτε το θέλουμε είτε όχι. Δεν μπορούμε καλέ μου άνθρωπε, να ξεχάσουμε την προσφορά της Εκκλησίας στους απελευθερωτικούς αγώνες της πατρίδας μας και όχι μόνο. Το Κούγκι και το Αρκάδι, καλόγεροι το έκαναν. Ο Κοσμάς ο Αιτωλός, καλόγερος ήταν, στο κρυφό σχολειό ιερωμένοι δίδασκαν. Η σημερινή Εκκλησία συμμετέχει ενεργά στην ανακούφιση της ανθρωπιστικής κρίσης που μαστίζει τον τόπο μας. Οι παρεμβάσεις αυτές αθέλητα είναι στα χωράφια του Καίσαρα (της εκάστοτε διοίκησης). 
Μας λες φίλε μου ότι «τα έθιμα είναι γέννημα μιας συγκεκριμένης ιστορικής εποχής, μπορούν να παραμένουν ζωντανά μόνο στο μέτρο που μπορούν να αλλάζουν...». Τα έθιμα δεν καταργούνται με αποφάσεις του ηγουμενοσυμβουλίου όταν έχουν ζωή αιώνων που ούτε οι κατακτητές τόλμησαν να ακυρώσουν, γιατί είναι βαθιά ριζωμένα στη συνείδηση του κόσμου. Αυτό αποδεικνύει και η έντονη αντίδραση που υπάρχει όλα αυτά τα χρόνια για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Θα ήθελα να σου θυμίσω ότι ο Κίσινγκερ την δεκαετία του ’80 είπε: «Αν θες να ελέγχεις τους Έλληνες, αλλοίωσέ τους την γλώσσα, τα έθιμα και την θρησκεία». Απ’ ότι κατάλαβα εμμέσως πλην σαφώς αποδέχεσαι την απόφαση του ηγουμενοσυμβουλίου. Αν όντως πιστεύεις ότι αυτό είναι ορθό, υποστήριξέ το με την δεινότητα του λόγου που σε χαρακτηρίζει πείθοντας τους 3.850 συμπολίτες μας για το λάθος των απόψεών τους σε ανοικτή συγκέντρωση στην Δ.Κ. Φυλής.

Υ.Γ: Με απλά λόγια, είσαι υπέρ της λιτάνευσης; ΝΑΙ ή ΟΧΙ και γιατί;

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου